Baas over je business

Wat?

Module waarin een inventarisatie van de bedrijfsvoering van het kantoor wordt gedaan. Deze inventarisatie geeft inzicht waar je met je onderneming staat en geldt als ideaal startpunt voor een optimale bedrijfsvoering richting de toekomst.

De inventarisatie brengt voor het kantoor de navolgende topics in kaart:

  • Dienst: wat levert het kantoor;
  • Cliënt: aan wie levert het kantoor;
  • Organisatie: hoe wordt de dienst geleverd (wie doet wat en waarom);
  • Rendement: wat leveren de geleverde inspanningen uiteindelijk op.

Het betreft dus een inventarisatie van de bedrijfsvoering over de volle breedte van het kantoor. In ons programma leggen wij uit hoe deze inventarisatie een essentieel onderdeel van ons programma uitmaakt.

We bieden twee versies van de inventarisatie aan, “Baas over je Business 1 en 2”:

Baas over je Business 1:

Wat?

In deze analyse brengen we met betrekking tot de bovenstaande topics de huidige stand van het kantoor kort en bondig in kaart.

Voor wie?

Eigenaren/partners van advocatenkantoren die snel een eerste inzicht willen krijgen in de stand van het kantoor en de mogelijke verbeterpunten met betrekking tot de bedrijfsvoering.

Hoe?

Een sessie van 2 uur met de eigenaar/partners (maximaal 3 personen), inclusief een kort maar krachtig rapport.

Baas over je Business 2:

Wat?

In deze analyse brengen we met betrekking tot de bovenstaande topics in kaart:

  • de huidige stand van kantoor en de gewenste optimale situatie bezien vanuit de eigenaar/partners;
  • de huidige stand van kantoor en de gewenste optimale situatie bezien vanuit de medewerkers (primair de fee-earners).

Voor wie?

Eigenaren/partners van advocatenkantoren die:

  • dieper inzicht willen krijgen in het functioneren van de organisatie en de bedrijfsvoering;
  • een optimale basis willen leggen voor het verbeteren van de bedrijfsvoering met het oog op de toekomst;
  • hier ook de zienswijze en input van het team in willen meenemen;
  • willen zorgen dat trainingen en/of modules optimaal aansluiten op de behoeften van het kantoor en daarmee voor een optimaal rendement.

Hoe?

Twee sessies van ieder drie uur met de eigenaar/partners (maximaal 3 personen) en twee separate sessies van ieder vier uur met het team (maximaal 8 personen). Dit inclusief een uitvoerig rapport met een grondige analyse van de status quo, de relevante aandachtspunten en een voorstel voor concrete vervolgstappen richting toekomst.

In het geval er sprake is van meer dan 3 partners en meer dan 8 teamleden, dan zullen er specifieke afspraken worden gemaakt wat betreft het aantal sessies.