Cliënt-Dienst Optimalisatie

Wat?
Module waarin de waardepositie van het kantoor wordt gedefinieerd, dan wel geoptimaliseerd. Het draait in deze module om het creëren van waarde voor de cliënt: Weet precies wie je cliënt is en waarom dat zo is. Ken exact de fit tussen de dienst die het kantoor biedt en de wens van je cliënt en bepaal hoe de organisatie er passend mee om kan gaan. Dit is de basis voor een klantgerichte organisatie. Denk in deze module aan onderwerpen als:

  • Definieer nauwkeurig hoe de (gewenste) cliënten uitzien, wat zij doen, wat hun pijnpunten zijn en waar zij (extra) winst willen behalen.
  • Weet precies hoe de geboden dienst daadwerkelijk toegevoegde waarde voor de cliënt creëert: Weet hoe zijn pijnpunten worden opgelost en op welke manier de cliënt meer winst kan halen uit deze dienst.
  • Definieer de exacte fit tussen dat wat daadwerkelijk van waarde is voor de cliënt en de geboden diensten (en ook de manier waarop die diensten worden geboden).
  • Bepaal of versterk hiermee de concurrentiepositie.

Voor wie?
Voor partners die een duidelijk beeld willen scheppen over hun diensten -zowel naar buiten toe als naar binnen toe- om zo een consistente en concurrerende kantoorstrategie uit te kunnen voeren.

Hoe?
We doen dit in op het kantoor afgestemde sessies met de eigenaar/partner(s) -of, wanneer gewenst, teamsessies.

Sluit goed aan op module(s):