11/12/2020

Oprechte aandacht

De pandemie is een bizar verschijnsel. De hele wereld heeft op hetzelfde moment te maken met grotendeels hetzelfde probleem. Deze tijd is spannend en voor sommige sectoren ronduit bedreigend. Voor de advocatuur is het echter ook een tijd van kansen en hét moment om stappen te maken op het gebied van Legal Business Development. De veranderingen vinden in extreem hoog tempo plaats (wat normaal in een paar jaar aan ontwikkelingen plaatsvindt, gebeurt nu in een paar maanden) en het is zaak niet af te wachten.

Zo is er op het gebied van cliëntmanagement juist in deze tijd veel te winnen. Je kunt er als kantoor nu uitspringen door op de juiste manier aandacht te geven aan de cliënt. Je zit met videogesprekken immers vaak virtueel bij de cliënt thuis (waar regelmatig zelfs kinderen door het beeld lopen!). Ook heeft de cliënt vaak te maken met verschillende uitdagingen tegelijkertijd en is er behoefte aan een adviseur die dat ziet. Dit geeft de kans om persoonlijker en dieper te verbinden met de cliënt en ervoor te zorgen dat je in de juiste circle of trust van de cliënt komt.

Goede cliëntbejegening zal je als kantoor onderscheiden van de andere kantoren. Begin met het gewoon eens oprecht vragen aan je cliënt hoe het gaat (en dan bij voorkeur door middel van een gesprek en niet door te mailen..).

Deel met je netwerk

Share on linkedin
Share on twitter
Share on facebook